EXEMPLU PÂLNIE DE VÂNZARE PENTRU MAGAZINELE ECOMMERCE

Diagrama pâlniei de vânzare pentru magazinele online

Afacerile care au un site în care se poate adăuga un produs în coș și se cumpăra online un produs sau serviciu, trebuie să aibă instalate pe site un număr de minim 4 evenimente care urmăresc activitatea clientului.


ViewContent este un eveniment al Pixelul-ului care urmărește când cineva vizualizează pagina unui produs. Evenimentul AddToCart urmărește când cineva adaugă în coș un produs. InitiateCheckout urmărește când cineva a început procesul de checkout unde introduce datele sale și modalitatea de plată, iar evenimentul de Purchase, înregistrează când cineva a încheiat achiziția.


Un client se poate opri la orice pas/eveniment.

În exemplul de mai sus folosim 4 reclame. Procesul de identificare a acestor reclame este mai complex, dar pentru a ilustra structura pâlniei, vom presupune că avem doar 4 reclame la dispozițe.


Arătăm reclamă numărul 1 publicului rece care nu a auzit de noi. O parte din acest public va interacționa cu reclama dar nu va da click să ajungă pe pagina produsului. Pe aceștia îi numim public cald și le arătăm în zilele următoare reclama numărul 2 în care încercăm să îi trimitem pe site.


Cealaltă parte din public va da click și va intra pe pagina produsului unde se declanșează evenimentul ViewContent. Dintre aceștia, unii vor ieși de pe site fără să facă nimic, alții vor adăuga un produs în coș dar nu vor continua, iar o altă parte va ajunge chiar până la checkout, dar dintr-un oarecare motiv, nu vor finaliza comanda. Pe aceștia îi numim public fierbinte și le putem arăta reclama numărul 3, în care să zicem că avem o oferta specială sau cu timp limită, cu scopul de a îi face să revină pe site și să finalizeze achiziția.


Iar o altă parte din public, cumpără. Acestora le putem arăta după un număr prestabilit de zile reclama numărul 4 cu alte oferte existente, reduceri de fidelizare, bonusuri etc.


Ca și în celelalte tipuri de funnel-uri, se pot face retagetări multiple, se pot folosi mai multe reclame concomitent în orice etapă s-ar afla clientul și audiențele se pot segmenta pe durate de timp de când s-a activat un eveniment. Spre exemplu, putem arăta o nouă reclamă celor care au adăugat în coș în ultimele 3, 7, 14, 21, 30 de zile, sau celor care au vizualizat pagina de produs, pe același principiu de segmentare.


+4 0758 634 218.

.