EXEMPLU PÂLNIE DE VÂNZARE PENTRU GENERAREA DE LEAD-URI

Diagrama pâlniei de vânzare pentru afaceri care doresc să fie contactate de către clienți

Afacerile care doresc să colecteze datele de contact ale clienților sau să fie contactați de către aceștia, pot face acest lucru prin intermediul paginii de Facebook sau a site-ului.


Funnel-ul de generare de potențiali clienți, numiți în limba engleză "leads" și traduși ca "lead-uri", poate aduce clientul către un formular de contact nativ platformei Facebook, către formularul de pe site-ul afacerii tale, apelare telefonică, WhatsApp, mesageria Facebook sau către pagini de aterizare (landing pages). Pentru cea din urmă variantă, de obicei se oferă un material gratuit în schimbul adresei de email, urmând ca funnel-ul să continue prin email marketing.


În exemplul ce urmează vom ilustra unul din funnel-urile pe care le folosim noi la RocAds, în care includem și activități din afara platformei de reclame.

Funnel-ul începe cu 3 reclame diferite, care trimit către pagina de acasă a site-ului, pe care se află un formular de contact și un material de tip PDF care se poate descărca gratuit.


În exemplul acesta retargetăm/rețintim cu reclame doar publicul care a dat click și a intrat pe site.


Dintre aceștia, o parte ne vor contacta și funnel-ul va continua în sfera relațiilor cu clienții și a vânzărilor, unde îi vom suna, le vom prezenta oferta noastră, semnăm un contract, facem setările necesare și începem activitatea (palierul din stânga).


O altă parte nu ne vor contacta, dar vor descărca materialul gratuit. Aceștia intră în lista noastră de email, unde ulterior le vom trimite o serie de email-uri în care încercăm să îi convingem să ne contacteze (palierul din centru).


Restul audienței, va intra pe site și va ieși fără să întreprindă nici o acțiune din cele disponibile. Acestora le arătăm în câteva zile o nouă reclamă mai descriptivă care conține un îndmen la acțiune către formularul de contact. Dacă să zicem că s-au uitat la 50% din video dar tot nu sunt convinși, le trimitem în alte câteva zile o nouă reclamă cu un testimonial sau un studiu de caz (palierul din dreapta).


Acest proces se poate desfăsura la nesfârșit și poate căpăta o mulțime de forme, în funcție de afacere și necesități.


Mai jos găsești un exemplu de funnel mai simplu pentru afaceri locale și un exemplu de funnel condiționat de altfel de evenimente pentru magazinele ecommerce.


+4 0758 634 218.

.